Facebook obceFotky obce na rajčeti.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vinařské stezky

Obec Mikulčice spolupracuje na rozvoji Moravských vinařských stezek, jejichž koordinátorem je

Nadace Partnerství

Moravské vinařské stezky

Odkazy

 

Region PODLUŽÍ

Turistické INFORMAČNÍ CENTRUM

Zařijte jižní Moravu

mapka

portal gov.cz

logo CZECH point

Hodonín

Digitální povodňový plán obce:

Povodňový plán obce

HZS Jihomoravského kraje

POZOR PŘI PÁLENÍ KLESTÍ!POZOR PŘI PÁLENÍ KLESTÍ !

Statistika

Statistika - údaje o obci k 1.1.2021.

K 1.1.2020 byl počet obyvatel obce 1958.                        Během roku se přihlásilo 36 lidí, odhlásilo se 30.               Narodilo se 17 dětí /10 dívek, 7 chlapců/, zemřelo 17 obyvatel.
K 1.1.2021 mají Mikulčice 1964 obyvatel.

Můžete si zakoupit :

Na obecním úřadě si můžete zakoupit:

Kniha F. Mikulecký LIDOVÝ HUDEBNÍ SKLADATEL NA PODLUŽÍ 300,- Kč.

Kniha Mikulčice 200,- Kč.

Pohlednice obce za 4,- Kč.

 

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců

3. Pojmenování (název) životní situace

Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců

4. Základní informace k životní situaci

K 31.12.2005 zanikla povinnost zaměstnavatelů požádat pro své zaměstnance nejpozději dva roky před dovršením nároku na starobní důchod o výpis dob pojištění z evidence České správy sociálního zabezpečení v rámci tzv. předstihového řízení.

Od 1.1.2006 mohou občané sami požádat Českou správu sociálního zabezpečení o zaslání tzv. informativního osobního listu důchodového pojištění. Ten obsahuje přehled dob důchodového pojištění, příp. náhradních dob pojištění, uložených v evidenci České správy sociálního zabezpečení, od roku 1986 také přehled vyměřovacích základů a vyloučených dob, včetně celkového součtu evidované doby a součtu náhradních dob. Informativní osobní list důchodového pojištění dále obsahuje přehled a celkový počet neevidovaných dob, které chybí mezi prvním nárokovým dokladem a posledním nárokovým dokladem evidovaným v České správě sociálního zabezpečení, příp. bezprostředně předcházejícím kalendářním rokem před rokem aktuálního vyhotovení informativního osobního listu důchodového pojištění.

Občan má právo na zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění jednou za kalendářní rok. Česká správa sociálního zabezpečení zašle informativní osobní list důchodového pojištění občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.

Od 1.1.2009 je možné zažádat o informativní osobní list důchodového pojištění i na základě doložení některých nově prokázaných dob pojištění, dob zaměstnání před 1.1.1996 anebo doby studia před 1.1.1996 a nově doložených vyměřovacích základů nebo vyloučených dob v období po roce 1985.

Orgán sociálního zabezpečení zhodnotí dostatečnou provázanost těchto dob a do 90 dnů vyhotoví nový informativní osobní list důchodového pojištění nebo podá informaci, z jakých důvodů nelze nový informativní osobní list důchodového pojištění vyhotovit.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat občan.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podání žádosti o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Řešení této životní situace zahájíte odesláním žádosti České správě sociálního zabezpečení.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost můžete podat:

  • písemně na adresu: Česká správa sociálního zabezpečení, Křížová 25, 225 08 Praha 5,

  • v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,

  • datovou zprávou zaslanou prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,

  • online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Písemnou žádost, která musí obsahovat rodné číslo žadatele, příjmení, jméno, rodné příjmení a adresu nebo ID datové schránky, na kterou bude informativní osobní list důchodového pojištění zaslán.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Pro účely žádosti je možné použít tiskopis: "Žádost o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění".

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Informativní osobní list důchodového pojištění zašle Česká správa sociálního zabezpečení občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Zákon nestanoví okruh dalších účastníků.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání lze učinit:

  • v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,

  • prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,

  • online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.03.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.