Facebook obceFotky obce na rajčeti.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vinařské stezky

Obec Mikulčice spolupracuje na rozvoji Moravských vinařských stezek, jejichž koordinátorem je

Nadace Partnerství

Moravské vinařské stezky

Odkazy

 

Region PODLUŽÍ

Turistické INFORMAČNÍ CENTRUM

Zařijte jižní Moravu

mapka

portal gov.cz

logo CZECH point

Hodonín

Digitální povodňový plán obce:

Povodňový plán obce

HZS Jihomoravského kraje

POZOR PŘI PÁLENÍ KLESTÍ!POZOR PŘI PÁLENÍ KLESTÍ !

Statistika

Statistika - údaje o obci k 1.1.2021.

K 1.1.2020 byl počet obyvatel obce 1958.                        Během roku se přihlásilo 36 lidí, odhlásilo se 30.               Narodilo se 17 dětí /10 dívek, 7 chlapců/, zemřelo 17 obyvatel.
K 1.1.2021 mají Mikulčice 1964 obyvatel.

Můžete si zakoupit :

Na obecním úřadě si můžete zakoupit:

Kniha F. Mikulecký LIDOVÝ HUDEBNÍ SKLADATEL NA PODLUŽÍ 300,- Kč.

Kniha Mikulčice 200,- Kč.

Pohlednice obce za 4,- Kč.

 

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Náhradní doba pojištění - civilní služba (do 22.12.2004) a vojenská služba (do 30.6.2016)

3. Pojmenování (název) životní situace

Náhradní doba pojištění - civilní služba (do 22.12.2004) a vojenská služba (do 30.6.2016)

4. Základní informace k životní situaci

Při splnění podmínky jednoho roku pojištění je náhradní dobou pojištění období vojenské služby v ozbrojených silách České republiky, pokud nejde o vojáky z povolání nebo vojáky v záloze ve výkonu vojenské činné služby.

Civilní služba, získaná po 1.1.1996, je také náhradní dobou pojištění.

S účinností od 1.2.2018 doba vojenské služby, nejde-li o vojáky z povolání nebo vojáky v záloze ve výkonu vojenské činné služby, již není náhradní dobou pojištění; jako náhradní dobu pojištění ji lze hodnotit pouze, jde-li o dobu získanou do 30.6.2016.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoby svéprávné ve smyslu občanského zákoníku.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Náhradní doba pojištění se dokládá při sepisování žádosti o dávku důchodového pojištění.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na okresních správách sociálního zabezpečení (dále též "OSSZ"), Pražské správě sociálního zabezpečení (dále též "PSSZ") nebo Městské správě sociálního zabezpečení Brno (dále též "MSSZ") při sepisování žádosti o dávku důchodového pojištění.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Vojenská služba se dokládá vojenskou knížkou, civilní služba pak potvrzením při podání žádosti o dávku důchodového pojištění.

Náhradní doklad - potvrzení o výkonu vojenské služby vydávají příslušné vojenské orgány (vojenská velitelství). Nemají-li tyto orgány potřebné údaje v konkrétním případě k dispozici, můžete se obrátit (příp. požádat o spolupráci OSSZ/ PSSZ/ MSSZ) na Správní archiv Armády České republiky.

Potvrzení o konání civilní služby vydává na žádost:

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o důchod (na předepsaném tiskopisu), do které se uvádí doba konání vojenské (civilní) služby, s vámi sepíše příslušná OSSZ/ PSSZ/ MSSZ.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Rozhodnutí o přiznání důchodu je orgán sociálního zabezpečení povinen vydat nejpozději do 90 dnů ode dne zahájení řízení. Tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou se např. došetřují rozhodné skutečnosti u zaměstnavatelů, úřadů aj.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.